
Abrahamie i Mojżeszu uczcie nas wędrować szlakami woli Bożej...
Czerwiec jest szczególnie wyczekiwanym miesiącem przez Siostry Nowicjuszki. Bowiem w tym miesiącu corocznie, przez osiem pełnych dni mają możliwość doświadczyć innego rodzaju formacyjnej pustyni, tak różnej od tej, którą przeżywają w ciągu dwuletniego pobytu w nowicjacie. Jest to czas wędrowania po szczytach naszych pięknych Tatr. Do wspinaczki górskiej "zaprosiłyśmy" dwóch Starotestamentalnych Patriarchów: Abrahama i Mojżesza, których traktowałyśmy jako duchowych przewodników. To oni pomagali nam przekraczać siebie pośród doświadczeń i trudu wspinaczki złączonej z rożnymi próbami na górskich szlakach. Uczyli nas trwać w Bożej Obecności kontemplując piękno gór ze szczytów, wykładali nam jak zaufać bezgranicznie Bogu w każdej okoliczności życia, podpowiadali, jaki uczynić Jezusa kamieniem węgielnym swojego życia. Jako owoc tego czasu postanowiłyśmy żyć górami w dolinach, czyli chcemy radować się objawieniem Bożej Obecności nie tylko na szczytach Tatr, ale również w szarej codzienności.
Prawdę tę potwierdza cytat Hebr 12,22 zamieszczony w refleksji Ks. Romana Rogowskiego:

"Przystąpiliście do góry Syjon
Do miasta Boga żyjącego,
Do niezliczonej liczby aniołów
Na uroczyste zebranie-
Do Pośredniaka Nowego Testamentu- Jezusa"
To On właśnie uświęcił góry
Stał się pierwszym kamieniem
węgielnym wszystkich szczytów.
Kto wierzy w Niego,
Kto się ku Niemu wspina
Nie będzie zawiedziony.
Odtąd inaczej będziemy spoglądać na góry,
Które Bóg podarował człowiekowi
Jako jeden z najwspanialszych darów.
Góry to najwspanialsza Księga Objawienia.
Miedzy szczytami można dostrzec Twarz Boga,
Który patrzy na nas życzliwie
Obmyśla miłosierny plan zbawienia.
Góry są po prostu Sakramentem Boga:
Stoi przede mną łańcuch górski.
Niekiedy pali go słońce,
Niekiedy siecze deszcz.
Nierzadko otula mgła.
Jest zawsze majestatyczny i zawsze daje siebie.
Jest on jak Bóg.
Dlatego łańcuch górski jest
Sakramentem Boga.
Objawia, przypomina i daje..
Wszystkie góry świata
Nie tylko głoszą wierność Boga
|